3CX to programowa wirtualna centrala telefoniczna PBX IP, VoIP, SIP dla systemów Windows, Linux. Można ja uruchomić na lokalnym serwerze lub jako system wirtualny w chmurze. Zapewnia obsługę dla małych i średnich firm pragnących stworzyć Call Center, Contac Center, Infolinie lub Helpdesk w celu poprawy obsługi Klienta . Zapewnia rozbudowane zapowiedzi głosowe, kolejki połączeń z usługą Call Back, nagrywanie rozmów,kilkanaście predefiniowanych raportów, wideokonferencję od 25 uczestników.
Podstawowe różnice wersji centrali telefonicznej 3CX: 3CX STANDARD nielimitowana ilość numerów wewnętrznych SIP nielimitowana ilość łączy SIP Trunk Provisionig telefonów Aplikacje zdalne na iOS, Androida, i komputer stacjonarny Windows i MAC Nielimitowna ilość użytkowników konferencji 25 uczestników konferencji internetowej głosowej lub wideo
3CX PROFESSIONAL Zawiera funkcje wersji STANDARD dodatkowo Integracja z Office 365 Integracja CRM 25 uczestników konferencji internetowej głosowej lub wideo Kolejki połączeń Funkcjonalność Call Center Predefiniowane raporty połączeń Nagrywanie rozmów telefonicznych
3CX ENTERPRISE Zawiera funkcje wersji PROFESJONA dodatkowo Kontrola nagrywania połączeń telefonicznych Wbudowane przełączanie awaryjne systemu 3CX (Inbuilt Failover) Licencja rezerwowa Niestandardowe logo na telefonie